به نام خالق كوه

تعداد كل نفرات: 27 نفر

موقعیت جغرافیایی: منطقه حفاظت شده كوهستانی واقع در 21 كیلومتری جنوب غرب گرگان

گزارش:

منطقه حفاظت شده كوهستانی جهان نما دارای وسعت تقریبی 500 كیلومتر مربع می باشد، كه از قله درازنو شهر كردكوی آغاز و تا روستای شاهكوه گرگان ادامه می یابد. ارتفاع متوسط این منطقه از سطح دریا 2300 متر می باشد كه دارای آب و هوای معتدل كوهستانی است.
طبق برنامه از پیش تعیین شده، كوهپیمایی دو روزه جهان نما به روستای زیارت در تاریخ 16 و 17 اردیبهشت ماه سال 90 برگزار شد. صبح روز جمعه با یك دستگاه مینی بوس به سمت جاده شصت كلاته گرگان حركت كردیم.
به منظور رسیدن به روستای جهان نما راههای مختلفی وجود دارد كه قدیمی ترین راه آن از انتهای جاده شصت كلاته آغاز می شود كه مالرو می باشد و قدمت تاریخی چندهزار ساله دارد. ساعت 9 صبح به انتهای جاده خاكی مذكور رسیدیم و حركت كردیم و پس از عبور از تخته میرزا و صندوق پشت، ساعت 3 ظهر به قهوه خانه قدیمی مشت صفر رسیدیم و آنجا نهار صرف شد.
سپس ادامه مسیر را پیمودیم و ساعت 5 بعد از ظهر به روستا رسیدیم و پس از اسكان در خانه های از قبل تدارك دیده شده ( كه باید از اهالی سعدآباد محله جهان نما تقدیر كنیم) شام صرف شد و خوابیدیم. صبح روز بعد ساعت 6 صبح به سمت روستای زیارت حركت كردیم.
این مسیر كه تقریبا 20 كیلومتر می باشد بسیار زیباست و شامل دره ترسناك تركت، اسپی دره، قلل قراولی و شاه پسند و دشت های حاجی آباد و ترك میدان و مازوكش است. پس از طی این مسیر زیبا ساعت 7 بعد از ظهر دوراهی آبشار روستای زیارت بودیم و سوار مینی بوس شدیم.
یا حق

سایت  آپلود عکس رایگان , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

نوشته شده در تاریخ شنبه 31 اردیبهشت 1390    | توسط: پیشگام گرگان    |    | نظرات()