به نام خالق كوه
سرپرست: حسین نوروزی

تعداد كل نفرات: 24 نفر

موقعیت جغرافیایی: 69 كیلومتری شمالشرقی تهران- ارتفاع از سطح دریا (5671)- بلندترین قله ایران

گزارش:

کوه دَماوَند کوهی در شمال ایران است که به عنوان بلندترین کوه این کشور و بلندترین آتشفشان خاورمیانه شناخته می‌شود. این کوه در قسمت مرکزی رشته کوه البرز در جنوب دریای خزر و در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد.

برای رسیدن به قله دماوند، مسیرهای مختلفی وجود دارند که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها این جبهه‌ها هستند:

• جبههٔ شمالی؛ مسیر صعود این جبهه از میان دو یخچال سیوله (سمت راست) و دوبی سل (سمت چپ) صورت می‌گیرد.
  • جبههٔ شمال شرقی؛ پناهگاه تخت فریدون در این مسیر قرار دارد.
  • جبههٔ غربی؛پناهگاه سیمرغ در این مسیر قرار دارد.
  • جبههٔ جنوبی؛ از سمت جنوب شرقی کوه. پلور, رینه,گوسفندسرا و بارگاه سوم در این مسیر قرار می‌گیرند.
بر اساس برنامه قبلی، در تاریخ 90/5/5، ساعت 4 بعدازظهر، با یك دستگاه مینی بوس به سمت شهر رینه واقع در جاده هراز حركت كردیم. حدود ساعت 10 شب به رینه رسیدیم و در پارک این شهر چادرها را برپا کردیم.
ساعت 7 صبح روز بعد به سمت گوسفندسرا حرکت کردیم. حدود ظهر کوله ها را آماد کردیم و به سمت پناهگاه (بارگاه سوم) حرکت کردیم. حدود ساعت 6 بعدازظهر به پناهگاه رسیدیم و با توجه به شلوغی ساختمان خوابگاه مجبور شدیم در دامنه چادر بزنیم و در دمای 35- درجه شب را سپری کنیم.
ساعت 2 صبح روز بعد از پناهگاه به سمت قله حرکت کردیم و تعدادی از همنوردان توانستند در ساعت 1 بعداز ظهر قله را فتح کنند. بعد از برگشتن از قله ساعت 8 شب به گوسفندسرا رسیدیم و صبح روز بعد گرگان بودیم.
یا حق

آپلود عكس , آپلود رایگان عكس , آپلود تصویر , آپلود فایل , آپلود سنتر ,آپلود عکس برای وبلاگ , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان, free image upload center , آپلود رایگان فیلم , آپلود عکس برای بلاگفا

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 17 اردیبهشت 1391    | توسط: پیشگام گرگان    |    | نظرات()