به نام خالق كوه
سرپرست: علی فانی

تعداد كل نفرات: 10 نفر

موقعیت جغرافیایی: 35 كیلومتری شمالغرب شهر یاسوج- ارتفاع از سطح دریا (4448)- دومین قله بلند ایران

گزارش:

خط الراس دنا با طولی بالغ بر 80 کیلومتر در امتداد شمال‌ غربی به جنوب شرقی در مرز سه استان اصفهان، چهارمحال و کهکیلویه قراردارد، و به قولی 40 قله‌ی بالای 4000 متر دارد که بلندترین آن‌ها بیژن 3 یا همان قاش مستان است. دردسترس‌ترین و معروف‌ترین قله‌های دنا، حوض دال است که از سی‌سخت یاسوج صعودمی‌گردد. خط الراس دنا به نوعی، مرزی طبیعی میان سرزمین بختیاری‌ها و سرزمین قشقایی‌ها را تشکیل‌می‌دهد.
بر اساس برنامه قبلی، در تاریخ 90/3/13، ساعت 2 بعدازظهر، با یك دستگاه ون مینی بوسی به سمت تهران حركت كردیم. حدود ساعت 8 صبح روز بعد به شهر اصفهان رسیدیم و بعد از صرف صبحانه و گشت و گذار به همراه یك گروه اصفهانی (راه بلد این برنامه) به سمت روستای خفر حركت كردیم.
روستای كوهستانی خفر در 200 کیلومتری جنوب اصفهان، در منطقه‌ی پادنا  قراردارد و راه رسیدن به آن به این صورت است: اصفهان، شهرضا، سمیرم، حنا، خفر. ساعت 4 بعدازظهر از روستای خفر(ارتفاع 2300) به سمت پناهگاه (ارتفاع 3000) حركت كردیم (ظرفیت 20 نفر، دارای یک نیم‌طبقه‌ی دوم چوبی) كه ساعت 8 شب آنجا بودیم.
ساعت 7 صبح از پناهگاه حركت كردیم و ساعت 11 به دوراهی قله قاش مستان و مورگل رسیدیم. ساعت 1 بعدازظهر بر روی قله قاش مستان بودیم. فاصله پناهگاه تا قله تقریبا 5 كیلومتر است كه شیب زیادی دارد و قسمتی از مسیر همراه با یخچال دائمی میباشد. پس از دیدن مناظر استان كهگلویه از قله به سمت پناهگاه فرود كردیم و ساعت 5 بعدازظهر آنجا بودیم.
ساعت 6 عصر از روستای خفر به سمت گرگان حركت كردیم و ساعت 4 ظهر 15 خرداد گرگان بودیم.
یا حق

سایت  آپلود عکس رایگان , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 16 تیر 1390    | توسط: پیشگام گرگان    |    | نظرات()